For å øke sikkerheten har vi ny innlogging til Min side via BankID. Les mer >
PF Forsikring: Tekniske problemer med SmartDelay+? Les mer >
Lønnsoppgjøret: Alt om streiken > | Alt om lønnsoppgjøret >
For å øke sikkerheten har vi ny innlogging til Min side via BankID. Les mer >
PF Forsikring: Tekniske problemer med SmartDelay+? Les mer >
Lønnsoppgjøret: Alt om streiken > | Alt om lønnsoppgjøret >
Årets mottaker av den gjeve prisen er Øyvind Verpeide, som er lensmann på Haram lensmannskontor i Møre og Romsdal.
Prisen ble delt ut av politidirektør Benedicte Bjørnland, forbundsleder i Politiets Fellesforbund, Sigve Bolstad og leder av PF Politilederne, Lars Reiersen under Lederkongressen i politiet i Bergen tirsdag.
– Det er bare to fine ord å si om dette, og det er at jeg er stolt og beæret, og jeg tar til meg den rosen som medarbeiderne mine gir. Det gir en utrolig puff. Men denne prisen er også på vegne av mange andre som er ledere på samme nivå som meg, sa en tydelig stolt Verpeide da prisen ble delt ut.
Prisvinneren er særlig opptatt av en ting som leder, og det er at man må se sine medarbeidere, og dette var hovedfokuset i takketalen han holdt til 170 ledere på Lederkongressen.
Årets leder i politiet er nominert av sine kolleger og ansatte. Det å bli nominert av de man er satt til å lede gjør prisen ekstra verdifull for en leder.
Årets leder har lang erfaring både som ansatt og som leder. Han viser tydelig at ledelse handler om å være tett på både fag og sine ansatte.
Årets leder gir mye tillit til sine ansatte. Dette gjør at de ansatte ønsker å yte det lille ekstra for å vise at de er tilliten verdig.
Som leder er han opptatt av at publikum kommer i første rekke. I en tid hvor lensmannskontorer har vært i fokus for korte åpningstider har årets leder sammen med sine ansatte gått den andre veien og strukket seg langt for å være tilgjengelig for publikum.
Han er opptatt av at de ansatte skal se at de er en del av et større bilde. Han har skapt stor takhøyde, og det er lov å være uenig samtidig som man er lojal til beslutningene.
Årets leder tar vare på sine ansatte. Han sørger for at problemer blir løst slik at de ansatte kan gjøre en best mulig jobb for kontoret, og for politietaten.
I en tid hvor lensmannskontorer har fått mye negativ omtale, viser han gjennom god ledelse at det ikke handler om hva enheten er, men hva den får til.